miércoles, 15 de enero de 2014

"¿En qué momento perdimos el respeto al entorno que representa la plataforma vital de nuestra y otras especies?"

Avui, dimecres lectiu, hem educat treballant al Parc Natural de Mondragó.

Han sigut tres hores d'exercici per anar i tornar caminant.
Més tres hores reforestant amb plantes autòctones...

També hem retirat troncs i branques
caigudes degut el fort temporal del passat mes
i que constitueixen un greu perill d'incendi per l'estiu.
Com ha dit la tècnica del parc:
"els incendis s'apaguen durant l'hivern"
volent dir que si no feim net el parc
lamentarem després un greu desastre...
I ho ha dit amb el to de desesperació de qui és responsable d'un gran tresor
i a qui li neguen els mitjans mínims per cuidar-lo,
amb la desesperació de qui veu el desastre que pot arribar a succeir
i que no vol arribar a haver de dir "ja us havia avisat!"

Acab de llegir aquest article que adjunt
i del que copii unes línies:

"Las clases no se dan en un espacio confinado de cuatro paredes
y no por falta de aulas, (...)
sino porque la vida corre fuera de ese espacio restringido
y de ese pupitre que esclaviza a la mayoría de nosotr@s casi de por vida,
porque no solo es el pupitre de la escuela sino de la oficina y de la casa también.
Y precisamente una de las lecciones más importantes que aprendí en la Escuelita
es que es necesario levantarnos de esos pupitres para aprender,
levantarnos para darnos cuenta de las necesidades que tenemos
como sociedad, como comunidad, como familia,
levantarnos para construir, levantarnos para luchar."

I me deman...
com podem fer classe al costat del nostre parc
i no córrer a cuidar-lo després del gran temporal?
Què estam ensenyant?
Quin exemple donam?
Què és el que té valor?
Què és més urgent?

Berenice de Lorenzo Rosselló


No hay comentarios:

Publicar un comentario